Danu Talis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexWelcomeLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 A meetin with a crazy pup

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Wodan

Wodan


Berichten : 127

Profiel
Leeftijd: 2.7 Years
Roedel: [Menangis] I will lead Menangis to a new era, an era of peace and victory.
Partner: Things are difficult

A meetin with a crazy pup Empty
BerichtOnderwerp: A meetin with a crazy pup   A meetin with a crazy pup Icon_minitime1za jul 07, 2012 11:44 pm

{+Loki}

Zweet parelde over mijn voorhoofd. Glanzende, donkere druppels, vol van zout vocht. De warmte was verstikkend, onaangenaam. Het kapte mijn adem ruw af, alsof het te zwaar en dik is om te inhaleren. Een wassende maan stond aan de hemel. Het leek net een bleek, spookachtig licht uit te ademen, alsof het leefde. Het licht kleurde de donkere bladeren zilveren, het maakte zilveren plassen in de vochtige, vruchtbare bosgrond. Ik wist natuurlijk dat het onzin is maar het intrigeerde me. Ik wende mijn blik af van de melkwitte schijf die mijn pad verlichte. Gestaag liep ik voort. Laag hangende takken steaken in mijn zij. De bomen stonden dicht bij elkaar, ze belemmerden mijn pad. Onder hun hoge loofdaken blijft de warmte hangen. De bladeren en takken weefden een verstrengelend net dat steeds minder licht door liet. Behendig ontweek ik planten en struiken. Ik voelde hoe hun doorns in mijn vacht steken. Ik beet m'n tanden. Kleine schrammetjes vormden zich onder mijn sneeuwwitte vacht. Wat deed het er ook toe. Ik zag hoe de bomen groter worden. Hoe hun stammen plots veel meer plaats innamen worden, hun de bast steeds meer omtrek nodig had. Ze kondigden iets aan. Ze bereden me voor op iets veel groters. Iets dat elke wolf waar ook ter wereld in verbazing slaat. Yggdrasil. De Levensboom. Ik had verhalen gehoord over dat deze boom er als eerste stond, ik had oudere wolven horen vertellen dat dit eigenlijk niet één boom was, maar het eigenlijk de wortel van alles is, dat elke boom, struik of plant een deel was van deze boom. Ik schudde mijn massieve kop. De ouderen mochten misschien praatjes geloven over dat één wezen al het leven regeerde, maar ik ben groter dan dat, mijn kennis ging verder dan bijgeloof en achterklap. Net op tijd richtte ik mijn kop op. Daar stond het, in al zijn glorie en kracht. De Yggdrasil.

De levensboom was groter dan ik me kon herinneren. De vertakkingen begonnen hoger dan een wolf kan klimmen. De bast was ruw en sterk, als een hard pantser dat de zachte en weke binnenkant wist te beschermen. De stam is donker en oneffen. Diepe littekens die andere wolven hadden achtergelaten tekenden de boom. Het ding moest eeuwen oud zijn. De loof begon hoger dan ik kon zien. De maan liet haar zilveren gloed over de boom schilderen. De omtrek van de Yggdrasil was zo onvoorstelbaar dat zelfs ik onder de indruk raakte. Ik wendde mijn blik af van de Levensboom die daar stond in al zijn glorie. Mijn poten tintelen van vermoeidheid. Een vreemd, vermoeid gevoel klom naar boven via mijn benen. Een doffe glans stond in mijn amberen ogen de gloeien in de duisternis als kolen. Ik werd overvallen door slaap, alsof een onzichtbare iets mijn oogleden probeerde dicht te doen. Ik gaf toe aan de verleiding naar rust. Het was een mooi plaats om te slapen. Moe zakte ik door mijn sterke voorpoten. Ik legde mijn kop er op als op een benig kussen. Mijn staart krul ik langs mijn massieve lichaam. Voor ik me overgaf liet ik mijn blik nog een laatste keer rond gaan. Twee verschillende ogen lichtten op in de duisternis van het woud. Kanariegeel en lentegroen vergezelden elkaar. Ik zag een zwakke aftekening van een wolf, een pup. Geïrriteerd duwde ik mezelf weer recht, dit moest ik snel afhandelen. "Het is onbeleefd wolven hun slaap te ontnemen jongeling. Ik denk dat jij je rust ook wel nodig hebt.", mijn stem was vast en kil. Mijn ogen kennen geen woede, gewoon koude irritatie. "Als je me uit mijn slaap houd; zou je dan ook willen zeggen waarom", vervolgde ik langzaam. Mijn stem is laag. Ik haalde elke lettergreep langzaam en zelfzeker aan. Kalm wachtte tot de pup zich laat zien.

{er kunnen een paar tegenwoordige tijd dingen instaan; het is een gewoonte. }
{Titel faalt, I know XD}
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki

Loki


Berichten : 32

Profiel
Leeftijd: 5 Maanden, bitches!
Roedel: Nana
Partner: Loki'd!

A meetin with a crazy pup Empty
BerichtOnderwerp: Re: A meetin with a crazy pup   A meetin with a crazy pup Icon_minitime1zo jul 08, 2012 5:15 am

Ik. Verveelde. Me. Dood. Het was hier gewoon saai, er was niets te doen, er was niemand die ik kon irriteren of de baas over kon spelen, gewoon helemaal niets! Waarom moest m'n pa me hier nou weer naar toe sturen, goddamn. Ik kon hier zo niet tegen. Ik moest wat te doen hebben, anders ging ik uit verveling mijn eigen vacht nog eens eruit trekken. Nee, dat was misschien een beetje heel erg overdreven, maar goed.
Mijn zwarte vacht viel gelukkig niet zo heel erg goed op hier in het bos, tenminste zolang ik in de donkere gedeeltes bleef. Als de zon er op scheen zag je me natuurlijk wel, maar goed. Dat was eigenlijk ook wel vrij logisch. Daar in tegen waren mijn ogen wel weer speciaal, hoeveel wolven zag je hier rondlopen met een groen en een goud oog? Niet veel, dat kan ik je zeggen.
Al de godganse dag liep ik door het bos heen te zwerven, ving af en toe eens een konijntje, maar verveelde de meeste tijd dood. Mijn vader had mij en mijn broer weg gestuurd, ieder naar een ander deel om daar te gaan kijken hoe het eraan toe ging. Ik zag er het nut niet van in, maar goed, dat waren mijn gedachten en ik mocht nou eenmaal niet tegen de wil van mijn vader in ging, right?
Opeens bleef ik stil staan, mijn neus trilde licht toen ik een nieuwe geur rook. Er was een oudere wolf in mijn buurt, iemand die ik kon irriteren! Ik grijnsde breed en bedacht een geniepig plannetje in mijn hoofd. Mijn pa en broer waren nu toch niet in de buurt, dus dan kon ik net zo goed zelf wat leuks gaan verzinnen. Voorzichtig kwam ik in de buurt van de witte reu, hij bleek te liggen pitten. Saai zeg.
"Het is onbeleefd wolven hun slaap te ontnemen jongeling. Ik denk dat jij je rust ook wel nodig hebt." De stem van de witte reu klonk vast en kill. Dacht 'ie me daar nou echt mee bang te krijgen? Ik keek hem eventjes droog aan, terwijl ik langzaam dichterbij kwam. "Daar krijg je me echt niet bang mee, witje," snauwde ik de oudere reu toe. Ik had eventjes geen zin om aardig te gaan zitten doen tegen een reu die mij lichtelijke beledigd had. Oh hell no! "Als je me uit mijn slaap houd; zou je dan ook willen zeggen waarom" Ik keek hem eventjes vreemd aan, zijn stem klonk zo vreemd in m'n oren. "Jij gaat hier midden op een pad liggen. Lijkt me logisch dat dan in ieder geval één iemand zich uit je schoonheidsslaapje houd, right?" sprak ik hem geïrriteerd tegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wodan

Wodan


Berichten : 127

Profiel
Leeftijd: 2.7 Years
Roedel: [Menangis] I will lead Menangis to a new era, an era of peace and victory.
Partner: Things are difficult

A meetin with a crazy pup Empty
BerichtOnderwerp: Re: A meetin with a crazy pup   A meetin with a crazy pup Icon_minitime1zo jul 08, 2012 8:52 am

Mijn blik was onverschillig maar doordringend. Mijn lichaam sprak niets. Er speelde geen enkele emotie op mijn lippen. Ik zocht zijn ogen zodat ik zeker wist wanneer hij de waarheid zou spreken. Het was vreemd dat ze zo van elkaar verschilden, maar goed, het deed niet ter zake. Ik hield zijn uitdrukking vast, wachtend op een antwoord. "Daar krijg je me echt niet bang mee, witje.", klonk zijn vuilgebekte weerwoord. Ik knikte. Zijn woorden klonken vijandig, verziekt met een brutaal gif. De makkelijkste weg om hem terug te dringen was hem gelijk geven vermoedde ik. "Je hebt waarschijnlijk gelijk, kleintje." Ik schonk de jonge reu een zijdelingse blik. "En als ik zo vrij mag zijn; de beleefdheidsregel gebied je om je ouderen niet te beoordelen op hun uiterlijk, al begrijp ik dat het bij een week jong als jou nogal verwarrend moet zijn.". Ik wacht geduldig af. Mijn vermoeidheid was opgelost in mijn interesse voor dit gesprek. Zachtjes wiegde ik mijn staart heen en weer, bewegend op het ritme van de zacht fluisterende bladeren. "Jij gaat hier midden op een pad liggen. Lijkt me logisch dat dan in ieder geval één iemand zich uit je schoonheidsslaapje houd, right?", vervolgde de jonge wolf, het dier is nog een halve pup, maar het probeerde me te bijten als een bloedzuiger. Ik versmalde mijn ogen, de amberen iris op witte vacht. Hij was niet de meest beleefde reu die ik was tegengekomen, maar er bestond een slechtere rang van wolven. "Ben je zeker dat je maar één iemand bent? Je lijkt me eerder iemand voor meerdere persoonlijkheden." Voor de eerste keer toonde ik een emotie. Speels trok ik een mondhoek op, als een uitdaging voor de wolf, al zag het er eerder schamper uit. Mijn dunne, zwarte lippen vormden een kronkelende boog, als een mismaakte tak. Ik zette een stap dichterbij. Nauwkeurig stelde ik mijn positie in. Ik leek niet vijandig, maar eveneens was ik niet onderdanig. "Maar je hebt nog mijn vraag nog niet beantwoord; waarom maak je me wakker?" Mijn stem was zwaar en beheerst. Ik knikte hem toe, als een boodschap dat het zijn beurt was om te antwoorden.

{lelijkpost D:}


Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





A meetin with a crazy pup Empty
BerichtOnderwerp: Re: A meetin with a crazy pup   A meetin with a crazy pup Icon_minitime1

Terug naar boven Ga naar beneden
 
A meetin with a crazy pup
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Danu Talis :: Yggdrasil :: Forest-
Ga naar: